Mechanika:



A gépváz:
A gép alapja egy síkba mart 25 mm vastag aluminium lap. Az x és y tengely 16 mm-es lineáris csapággyal megoldott, léptető motorral és bordás szíjjal hajtott szerkezet. Az egész elrendezés magát adja ennél egyszerűbben már talán nem is lehetne összehozni.
Az x-y tengely cipeli a fej egységet ami a tárakban lévő heveder előhúzását, az alkatrész helyszínre szállítását is végzi.




A fej egység:
A baloldali tüske a perforációba akadva húzza elő szalagokat.
A jobboldali fej ami hosszába át van fúrva, vakum segítségével kiemeli az alkatrészt, és a helyszínre viszi
A két fej különálló miniatűr lineáris csapágyakon mozog fel le kottyanás mentesen.
A mozgatást két pneumatikus kis munka henger biztosítja.




A tár:
Alumínium lapba mart 8 mm széles nútokban, plexi lappal fedetten csúszik a heveder.
A védő fóliát előzőleg a plexivel fedett  hosszban le kell húzni, hogy az alkatrészek szabaddá váljanak.
A mart nútok mélysége a tárak magassága szerint változik, így bármilyen  hevederhez bármilyen tár könnyen elkészíthető.
A fej értelemszerűen forgatást nem végez, ezért a  90 fokkal elforgatott alkatrészeket  a másik tár soron kell elhelyezni.



A vákumkeltő egység:
A kompresszorból jövő túlnyomás egy merőlegesen lévő cső előtt elfújva vákuumot kelt, ami az alkatrészek felemeléséhez szükséges.
Így nem kell külön vákumszivattyú, a kompresszorra pedig a munka hengerek működtetése miatt amúgy is szükség van. Ez a módszer nem igazán vált be. Nagy a levegő fogyasztás, kicsi a vákuum.








A hűtő gép kompresszora szívó ágon viszont kiválónak bizonyult:

A vákum ki-be kapcsoló szelepét a fejhez minnél közelebb kell elhelyezni, mivel a vákum megszünését és az alkatrész elengedését a hosszú szívócső késlelteti.
A Siemens MS72 beültető gépen láttam a következőt, ami gyorsítja a lerakást, sőt az alkatrészt a pasztába bele is nyomja. A szerkezetet kipróbáltam és gombostűvel is működött. A vákum megszünésével a tű "rákoppint" az alkatrészre. Bekapcsolt vákumnál a gombostű lebeg..esetleg felső ütköző is beiktatható.





X tengely:

Y tengely:


Kezdeti, be nem vált próbálkozások:

Mind az előhúzó mind a pipetta egységet szolenoid mozgatta. Sajnos a mozgási pályája egyenetlen, finoman nem állítható.  Jobb a pneumatikus mozgatás, de a legjobb lenne egy léptető motoros fej ami finoman paraméterezhető, akár az alkatrészt is forgatja....ez majd... comming soon :)




A lenti fotón még a lineáris megvezetés nélküli fejek láthatók. Ez sem vált be.  Fontos a precíz mozgás pálya.